En kraftig påminelse, mashaallah!!! Ska tänka på den varjedag!

En sann historia berättad av Shaykh ‘Abdol-Mohsim âl-Ahmad.

”Efter det att hon bett salât al-Maghrib (solnedgångsbönen), så sminkade hon sig, tog på sig sin vackra vita klänning och förberedde sig för sin bröllopsfest. Sedan hörde hon böneutropet till ’ishâ´, och insåg att hon måste be. Hon sade: ”Mamma, jag måste gå och göra wodô´ (tvagningen) och be ‘ishâ´. Mamman svarade: ”Är du galen?! Gästerna väntar på dig, de vill se dig! Ditt smink kommer förstöras?! Allt kommer tvättas bort av vattnet!” Sedan sade hon: “Jag är din mamma, och jag beordrar dig att INTE be nu! wAllâhi, om du ber nu så kommer jag att bli riktigt arg på dig!”

Dottern svarade: ”wAllâhi, jag kommer inte att gå ut härifrån utan att ha bett. Mamma, du vet att det inte finns någon lydnad till skapelsen och det innebär olydnad gentemot Skaparen.” Mamman sade då: “Vad kommer gästerna säga om du visar dig utan smink på ditt eget bröllop?! Du kommer inte vara vacker i deras ögon! Och de kommer prata och skoja om dig.” Dottern svarade då med ett leende: “Är du orolig för att jag inte kommer vara vacker inför skapelsens ögon? Min egen Skapare då? Jag är orolig för att om jag missar min bön, så kommer jag inte vara vacker i HANS syn!”

Hon började tvaga sig, och allt sminket förstördes. Men hon brydde sig inte. Hon påbörjade sin bön. Det hon inte visste var att i nästa sodjôd (nedfallelse med pannan mot marken), så skulle hon ta sitt sista andetag. Ja, hon dog medan hon var i sodjôd inför sin Skapare och Herre!

Vilket underbart slut för en muslimsk kvinna som insisterade i att lyda sin Herre. Många som hört denna historia har blivit väldigt påverkade, och funderat över sig själva och sitt eget tillstånd. För systern så var Allâh och lydnaden till Honom nummer ETT, så Han välsignade henne med det bästa slutet någon kan få. Hon ville vara nära Honom, så Han tog hennes själ i ett tillstånd då muslimerna är närmast Honom…”

Sobhân Allâh (Upphöjd vare Allâh)! Hon brydde sig inte om att vara vacker inför skapelsens ögon, utan hon ville vara vacker i Allâhs syn. Föreställ dig själv i hennes situation; vad hade du gjort? Hur hade du agerat? Vad hade du sagt? Vad hade du valt? Att göra skapelsen nöjd, eller att göra Skaparen nöjd? Kan du garantera att du kommer att leva nästa minut? Nästa timme? Nästa månad? INGEN vet när det är dags för henne att möta Allâh!

Älskade syster; vem vill du göra nöjd? Dig själv genom att inte bära slöja, eller din Herre genom att bära slöja? Är du redo att möta Honom utan slöja? Och du, kära syster, som är ”I ett förhållande” eller i ”Ett öppet förhållande”, är du redo att möta din Herre idag?

Vad VÄLJER du? Detta livs förlustelser, eller Nästa livs förlustelser?

Allâh vill dig väl, men säg inte: ”Jag blir bra när Allâh vägleder mig.” Säg: ”Allâh vägleder mig när jag blir bra.”


Kommentarer
Postat av: F

SubhanAllah och masha'Allah, vilken påminelse!

2012-02-16 @ 21:30:16
URL: http://kindredspirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0